Vanliga frågor vid bokning hos Best Western

Ramavtalet med Best Western är mycket populärt och vi på kundtjänst får ofta frågor. Här är de vanligaste funderingarna.

Jag kan inte se avtalspriserna på Best Westerns hemsida?”
För att boka online behöver du ange ramavtalets bokningskod. Om du går via medlemsportalen är koden förifylld. Om du går direkt till Best Westerns webbokning behöver du själv fylla i bokningskoden. Annars syns inte ramavtalets priser. Du hittar bokningskoden på webbportalen för dina medlemsförmåner. 

När jag använder bokningskoden syns inte det hotell jag sökte?”
Ett mindre antal hotell i centrala storstäder har ett begränsat antal rum som kan bokas med ramavtalet. När hotellet inte har fler rum i rätt kategori föreslår Best Western andra närliggande hotell som inte har fullbokad kvot. 

Kan jag som privatperson boka med rabatt?”
Ja, samma bokningskod gäller för resor i tjänst som för privat bruk. 

Kan jag informera personalen om bokningskoden?”
Ja, det är tillåtet att dela ut bokningskoden även till personalen. 

I webbokningen står det ibland både avtalspris och medlemspris och har dessutom olika priser. Vad innebär det och vilket pris ska jag gå efter när jag bokar?”
Avtalspris är det som gäller när man bokar via vårt ramavtal med bokningskoden som du finner på webbportalen för dina medlemsförmåner. Medlemspris avser Best Westerns kundklubb och är ofta lägre än ramavtalet men avser rum som ska betalas i förskott och som inte kan avbokas.

Läs mer om avtalet på webbportalen för medlemsförmåner. Där finns även er bokningskod.